در حال حاضر کارستان را می‌توان ازلحاظ تنوع و گستردگی، جامع‌ترین مرکز کسب‌وکار تحت وب برای کاربران فارسی به‌حساب آورد، پرتالی که مجموعه‌ای از کسب‌وکارها را در یک سرویس گرد هم آورده است. فروشگاه ساز، فریلنسر و سیستم همکاری درفروش، سایت ساز، لینکستان و.. علاوه بر این کارستان نسبت به تولید و تأمین محتوا هم توجه داشته و بخشی از سرویس اختصاص به مقالات و فایل‌های دریافتی و حتی اخبار دارد.

فروشگاه ساز کارستان امکان ایجاد یک فروشگاه کامل را بدون نیاز به دانش طراحی وب و صرف هزینه زیاد برای کاربران فراهم کرده است: کارستان در معرفی این بخش می‌نویسد: شما هم می‌توانید به‌آسانی فروشگاه اینترنتی خود را در کارستان ایجاد و هر نوع کالای نو یا دست‌دوم خود را به فروش برسانید.. ثبت و راه‌اندازی فروشگاه عادی رایگان است اما برای اختصاص امکانات ویژه به فروشگاه خود باید از پنل‌های متنوع ارائه‌شده خرید نمایید.

کاربران در بخش دورکاری این امکان را خواهند داشت تا بتوانند از توانایی و تخصص خود کسب درآمد کنند این بخش از کارستان را می‌توان به‌عنوان فریلنسر معرفی کرد، در این سرویس کارستان مجریان و فروشندگان خدمات با کارفرما و خریداران در ارتباط هستند. شما هم می‌توانید در این بخش از تخصص خود در هر زمینه‌ای که باشد (از تایپ و ترجمه تا کار هنری و مشاوره و …) کسب درآمد کنید. امکان فروش فایل از دیگر ویژگی‌های این بخش است و امکان کسب درآمد از طریق فروش فایل‌های آماده را به کاربران می‌دهد.

سایت ساز کارستان بخش دیگری است که با این مجموعه اضافه‌شده است، استفاده از سایت ساز کارستان رایگان است، کافی است در کارستان ثبت‌نام کرده باشید تا بتوانید با ورود اطلاعات و چند کلیک یک سایت کامل داشته باشید. همین‌طور سایت یا صفحات موردعلاقه خود را می‌توانید در بخش لینکستان معرفی کنید.

کارستان

کاربران کارستان پس از عضویت در این سرویس از طریق یک کنترل‌پنل حرفه‌ای به تنظیمات و بخش ورود اطلاعات ناحیه کاربری خود دسترسی دارند. کارستان مدل‌های مختلف درآمدی برای کاربران را به شرح زیر بیان می‌کند:

  • کسب درآمد با فروش هر نوع محصول تولیدی مشاغل خانگی، صنایع دستی، هنری و سایر صنایع کوچک و بزرگ
  • کسب درآمد ویژه فروشندگان و مراکز پخش هر نوع کالای مجاز با فروش به‌صورت مستقیم به مصرف‌کننده
  • کسب درآمد از فروش مستقیم کالاهای بلااستفاده و نو، در حد نو یا دست‌دوم موجود در منزل و محل کار برای همه
  • کسب درآمد از فروش هر نوع فایل، جزوه، کتاب و … که به‌صورت دیجیتال درگوشی یا کامپیوتر خود دارید
  • کسب درآمد از طریق معرفی هر نوع توانمندی‌ و تخصص خودتان و اخذ سفارش از مشتریان به‌صورت کار از دور
  • کسب درآمد برای مشاوران در همه تخصص‌های پزشکی، مالی، کاری، حقوقی و … با مشاوره به‌صورت آنلاین
  • کسب درآمد با نوشتن مطالب اختصاصی و اجازه رؤیت آن توسط دیگران به‌صورت پولی با مبلغ دلخواه شما
  • کسب درآمد با همکاری مستقیم با گروه تأمین محتوای کارستان و دریافت مبلغ مشخص درازای هر مطلب ارسالی
  • کسب درآمد از طریق معرفی حضوری یا اینترنتی کارستان به دیگران و اخذ پورسانت ایده آل به‌صورت مادام‌العمر
  • و به‌زودی با روش‌های دیگر از کسب درآمد واقعی در خدمت ایرانیان عزیز خواهیم بود

کارستان علاوه بر وب‌سایت خود از طریق اپلیکیشن اندرویدی نیز در دسترس کاربران است. این اپلیکیشن را می‌توانید از سایت کارستان و سایر مارکت‌های اندرویدی دریافت کنید. این اولین بار است که در وب فارسی یک وب‌سایت تخصصی کسب‌وکار در یک مجموعه به این گستردگی به ارائه خدمات پرداخته است، گویا چندین استارتاپ جداگانه یکجا دورهم جمع شده‌اند!

نقد و بررسی ساختار اجرایی کارستان ازلحاظ فنی، تجربه کاربری و تجاری ، به‌تنهایی نیازمند یک پست جداگانه است، سرویسی که به لحاظ ساختاری با حجم زیادی فعالیت و اطلاعات پیش روی کاربر قرار دارد و تصمیم به حضور قاطع در اکثر بخش‌های متداول کسب‌وکار آنلاین دارد.

مؤسس کارستان آقای خلیل رضوی است، کارآفرین باسابقه‌ای که سال‌هاست در حوزه فناوری اطلاعات فعال است، ایشان یکی از تحصیل‌کرده‌های رشته کارآفرینی و سخنرانان خوب این حوزه هستند، همین دلیل کافیست است تا انتظار کاربران را از حضور این سایت در بازار کسب‌وکارهای آنلاین بیشتر از سایرین باشد.

 آدرس وب سایت کارستان