بازاربابی با ایمیل یک ابزار فروش کارآمد
در این روش بازاریابی الکترونیکی فروشنده به جای اینکه منتظر بماند تا مشتری محصول و خدمات شرکت را به صورت آنلاین جستجو نماید یک پیغام معرفی خدمات را برای آنها ارسال میکند در واقع خود زمان و محتوای پیغام را تعیین میکند . همچنین ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور(Telemarketing)است و درنتیجه سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش را افزایش میدهد. . به عنوان مثال می توانید در یک فاصله زمانی کم با ارسال یک ایمیل ، ایمیل ارسال شده را بعد پیگیری کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آنها را برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.

معرفی محصولات وخدمات بتنهایی با ارسال یک ایمیل به میلیونها نفر در سطح کشور روشی هدفمند و از لحاظ اقتصادی مناسب ترین روش تبلیغات در سطح شبکه جهانی اینترنت است . همچنین می‌توان با توجه به نوع محصولات و یا خدمات ، گروهی ازکاربران را جهت معرفی محصول انتخاب کرد .
مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی
1.    سرعت ،  تبلیغات آنلاین سریع بدست هدف مورد نظر می رسد .
2.    اطمینان ، تبلیغات آنلاین کاملاً تحت کنترل بوده و می‌توان از سیدن تبلیغ بدست هدف مطمئن بود ولی در روش سنتی ارسال تبلیغات همواره با شک و تردید همراه خواهد بود .
3.    کارائی بالاتر ، تبلیغات و بازاریابی الکترونیکی به دلیل جذابیت و تازگی نسبت به نوع سنتی آن مانند پست مستقیم و یا تبلیغات عمومی در روزنامه و یا مجله بیشتر سبب جذب بیشتر مشتری می ‌شود .
4.    ارتباط دو طرفه ،  در تبلیغات آنلاین یک تعامل دو طرفه میان تولید کننده و مشتری وجو دارد .
5.     ارزانتر بودن ، این نوع تبلیغات با کمک تکنولوژی نیازی به استفاده از مواد فیزیکی مانند کاغذ و جوهر و سیستمهای حمل و نقل مانند پست ندارد بنابراین ارزانتر و به صرفه تر از تبلیغات سنتی است .

6.    گروه مخاطبان ، گروه مخاطبان در این نوع تبلیغ همواره از طبقه متوسط و مرفه جامعه از جمله قشر تحصیل کرده و گروه مدیران و راهبران با قدرت خرید بالاتر می باشند .

از دیگر مزایای بازاریابی با ایمیل می‌توان به این موارد اشاره کرد : طراحی ایمیل با طرحی زیبا متناسب با محصول و سلیقه شما با زمینه رنگی گرافیک مناسب و قیمت فوق العاده پایین نسبت به دیگر روشهای تبلیغات این امکان را به شما می‌دهد تا تعداد افرادی را که ایمیل دریافتی را باز کرده اند و خوانده اند را مشاهده نمایید و در صورت داشتن سایت اینترنتی و معرفی آن در ایمیل آمار تعداد کسانی که از طریق ایمیل به سایت اینترنتی شما مراجعه کرده اند را داشته باشید.


منبع : ایزی یوز


مطالب مرتبط :