یکی از روش های کسب درآمد از اینترنت که چند سالی است رونق خوبی در ایران پیدا کرده فروش اینترنتی است. فروشندگان با استفاده از فروش اینترنتی این توانایی را خواهند داشت تا کالا و خدمات خود را از طریق اینترنت به مشتریان خود ارائه دهند.


اصولا خرید و فروش در سطح اینترنت سطح وسیعی از خدمات راشامل می شود. فروش کالاهای مجازی نظیر فایل ، فیلم ، موسیقی و نرم افزار که فروشندگان می توانند پس از پرداخت توسط مشتری کالا و خدمات را سریعا به خریدار ارائه کنند. و یا کالاهای فیزیکی که نیازمند تحویل به مشتریان است. در ایران در سالهای گذشته این کار غالبا توسط شرکت پست انجام می شود ولی اخیرا خود شرکت های ارائه دهنده محصولات را مستقیما به خریدار می رسانند.


خیلی از فروشگاه های اینترنتی برای افزایش فروش محصول خود یک سیستم همکاری در فروش دارند که این امکان را به علاقمندان می دهد تا با فعالیت و بازاریابی برای محصولات آن فروشگاه برای خود درآمدی ایجاد کنند.


در این روش وظیفه تحویل کالا به عهده فروشگاه اصلی بوده و کاربران تنها بازاریابی می کنند و پورسانت مشخص شده را دریافت می کنند. شرکتهای بزرگی در این زمینه فعالیت می کنند و شما نیز اگر علاقمند به کسب درآمد از این طریق هستید می توانید با یک جستجوی ساده یکی از این فروشگاه ها را انتخاب کرده و با آنان همکاری کنید.