گام ۱

مکانی مناسب پیدا کنید. ساندویچی ها بیشتر در جاهای شلوغ جواب می دهند، مخصوصا نزدیک دانشگاه، بیمارستان و یا مراکز تجاری بزرگ. مکانی را پیدا کنید که جای دنجی باشد و فضای لازم برای یک آشپزخانه و محل نشستن مشتری داشته باشد. مغازه های کوچک تر، ارزان تر هستند و البته قبض برق در این مکان ها سر به فلک نمی کشد.

گام ۲

هزینه های دولتی را پرداخت و گواهی آن را دریافت کنید. مدارک معتبر برای زدن یک ساندویچی را اخذ نمایید.

گام ۳

وسایل یک ساندویچی را مهیا کنید: مایکروفر برای خوراکی های کوچک و گاز برای سرخ کردن یا گرم کردن، فریزر یا یخچال برای خنک نگه داشتن نوشیدنی، سینک سه قسمتی ظرف شویی برای پاک کردن و شستن ظروف.

گام ۴

مواد لازم هر ساندویچی یا رستوران، از قبیل نان، سبزیجات تازه، گوشت، پنیر، نوشیدنی، کاغذ یا نایلون ساندویچ، ظرف سالاد، لیوان و ظروف آشپزخانه را تهیه کنید. حداقل یک ماه قبل، به شرکت نوشیدنی مورد نظر خورد سفارش دهید. بعضی از شرکت ها کمی کند جنس را تحویل می دهند.

گام ۵

منویی از غذاهایی که در رستوران خود می خواهید سرو کنید تهیه کنید. منویی که شامل ساندویچ، پیتزا، سالاد، غذاهای سرآشپز، نوشیدنی و دسر است. همچنین قیمت هر قلم جنس را کنار آن بیاورید.

گام ۶

کل ساختمان را وارسی کنید و هر نوع عیبی که به نظرتان می رسد را رفع کنید. سطح دیوار، رنگ محیط و تمیزی آنجا را در نظر داشته باشید. همیشه نکات بهداشتی را رعایت کنید و با مراکز بهداشت که شما را کنترل می کنند، تعامل داشته باشید.

گام ۷

میز، صندلی و بوفه مناسب متناسب با فضا را در رستوران استفاده کنید. فضای کافی بین صندلی ها و میز ایجاد کنید تا ویلچر یا کالسکه راحت قابل عبور باشد.

گام ۸

کارمند مناسب استخدام کرده و به او آموزش دهید. هر فرد را متناسب با زمینه شغلی اش، مثل نظافت چی، آشپز، پیشخدمت و صندوق دار را آموزش دهید. چند روز را خودتان بر آن فرد نظارت داشته باشید. همیشه، رضایت مشتری، خود نوعی تبلیغ است.

گام ۹

تبلیغ را فراموش نکنید. پیش از شروع کارتان از دوستان، پوسترهای تبلیغاتی و غیره استفاده کنید. در شبکه های اجتماعی نیز می توانید فروشگاه خود را به دیگران معرفی کنید.