ماینینگ ( Mining ) یک بخش جدا نشدنی از بیت‌کوین ( BitCoin ) و ارز‌های دیجیتال مشابه آن است. پروسه ماینینگ ( Mining ) یا استخراج بیت‌کوین ( BitCoin ) در واقع مراحلی است که افراد برای حل مسائل ریاضی شبکه این ارز دیجیتا پشت سر می‌گذارند و این شبکه‌ هم به صورت اتوماتیک برای پاداش به افرادی که توانسته‌اند این مسائل را حل کنند، بیت‌کوین ( BitCoin ) اختصاص می‌دهد. امروزه با گسترش شبکه‌ بیت‌کوین ( BitCoin )، چالش‌های جدیدی پیش روی ماینر‌ها یا همان استخراج‌کنندگان بیت‌کوین ( BitCoin ) قرار دارد و طی گذشت زمان پروسه ماینینگ ( Mining ) سخت‌تر می‌شود.
همانطور که استخراج از معادن، نیاز به مهارت و ابزار تخصصی است، ماینینگ ( Mining ) ارز‌های دیجیتال نیز به تخصص و ابزار منحصر به فرد خود نیاز دارد. شما هم مانند شهروندان کشور‌های دیگر می توانید با CPU و گرافیک‌های قوی کامپیوتر شخصیتان یک سیستم استخراج یا ماینینگ ( Mining ) راه‌اندازی کنید. البته روش استفاده از CPU و ریگ‌های کارت گرافیک برای استخراج ارز‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین ( BitCoin ) به دلیل گستردگی شبکه‌های امروزی منسوخ شده است و امروزه ماینینگ ( Mining ) ارز‌های دیجیتال با بهره‌گیری از دستگاه‌های قدرتمند ASIC یا همان ماینر‌ها انجام پذیر است. امروزه تمام استخراج‌های بزرگ و اصلی ارز‌های دیجیتال معتبر مانند بیت‌کوین ( BitCoin ) بر روی سیستم‌های مجهز به دستگاه‌های ASIC انجام می شود.


استفاده از ریگ‌های گرافیک ( RIG ) سرعت بالایی را در پروسه ماینینگ ( Mining ) ایجاد می‌کند ولی این سیستم‌ها برق و انرژی زیادی برای فعالیت در شبکه‌های ماینینگ نیاز دارند، به همین دلیل استفاده از این سیستم‌ها نیز کم کم در حال منسوخ شدن است. اما بهره‌گیری از دستگاه‌های قدرتمند ASIC، تجربه‌ای بسیار متفاوت است و ضمن اینکه سیستم شما از سرعت بالایی برخوردار خواهد بود، هزینه‌های مصرف انرژی شما بسیار کاهش می‌یابد، زیرا این دستگاه‌‌ها کمتر از ریگ‌های گرافیک ( RIG ) یا حتی برخی از سیستم‌های پایه برق مصرف می‌کنند.

منبع : ماناپال